graphic design | photography | webdesign

Fort de la Chartreuse

View from the gateNa ons bezoek aan de oude Hasard Cheratte mijn, gingen Sjuul en ik naar het verlaten fort van Chartreuse. Het fort werd gebouwd door de Nederlanders in 1817, maar sinds de Belgische onafhankelijkheid in 1830 werd het gebruikt als kazerne voor het Belgische leger. Het heeft ook dienst gedaan als gevangenis tijdens de Eerste Wereldoorlog, als Duits fort tijdens de Tweede Wereldoorlog, en als Amerikaans leger hospitaal tussen 1945 en 1955. Uiteindelijk werd het fort verlaten in 1982. Wat het meeste opvalt als je het fort tegenwoordig bezoekt, is de manier waarop de natuur dit fort langzamerhand aan het veroveren is.

Helaas was mijn bezoek aan Chartreuse maar voor korte duur. Ik weet zeker dat ik er nog een keer naar toe zal gaan om meer foto’s te maken.

Bekijk alle foto’s.

Leave a Reply

