graphic design | photography | webdesign

Château Bambi

Herfst met schitterend weer. Meer is er niet nodig om er weer een dagje op uit te trekken om foto’s te maken. Deze keer bezocht ik een verlaten hotel in België dat gebouwd werd in 1889. Eenmaal daar aangekomen leek het erop dat het hotel zwaar te lijden zou hebben gehad. In de tuin aan de achterkant trof ik een flinke berg afval aan, en het gebied rond het zwembad was bezaaid met paintball bolletjes. De stalen trap aan de zijkant van het hotel was helemaal begroeid met mos en algen, en daardoor spiegelglad. Maar waarom waren er dan geen ramen gesneuveld?

Eenmaal binnen bleek dat dit hotel er nog precies zo bij lag, als de dag waarop het verlaten was. Zelfs de tafel in de eetzaal was nog gedekt. Alleen de hoeveelheid stof en de vochtplekken op de muren verraadden dat er in dit hotel al jaren niemand meer verbleef. Wat verder opviel was de inrichting met stoffen Art Deco behang en dat iedere gastenkamer een andere kleur had. Helaas heb ik niet meer over de geschiedenis van dit hotel kunnen achterhalen. Mochten er mensen zijn die me aan informatie kunnen helpen, stuur me dan even een bericht per email…

Bekijk alle foto’s.

Leave a Reply

